28 Aralık 2012

ÇİÇEK BROŞ


İlkbaharda açan kiraz çiçeklerini özledik.  Daha epeyce var bahara. En iyisi kendimizi elişlerine vermek ve baharı beklemek. Kuzuş benim en iyi reklamcım.  Daha önce bahsettiğim kalem kutusunu   beğenen bir arkadaşına blog yazdığımı söylemiş. Yılbaşı için annesine hediye almak isteyen arkadaşı ,  benden bir şey yapmamı rica etmiş. Tatlı kızları hiç kıramam. Kuzuşun arkadaşının annesini tanımıyorum.  Kuzuş,  bu broşun benzerini  yabancı bir internet sitesinde  görüp çok beğendiğini, arkadaşının annesine yapıp yapamayacağımı sordu. Bir resim gösterdi. Neticede nasıl yapıldığını bilmiyorum. Ben de ürünü satmayıp, annesini mutlu etmek isteyen küçük bir kızı sevindirmek için hediye olarak yapacağımı düşününce;  bu fikirden yararlanabilirim diye düşündüm. Yani  tasarım bana ait değil. Kaynağı da bulamadım.  Kendime göre bir yapım şekli geliştirdim.  


 
 
Çiçekleri şöyle yaptım.

1.       Önce kesme makinamda  tek bir çiçek kestim.

2.       Onu yapraklarına ayırdım.

3.       Alt sivri uçlarını dikerek, üç boyutlu hale getirdim.

4.       Tüm yaprakları ipe dizerek, arkasından birleştirip; sabitledim. Fazlalıkları kestim.

5.       Birkaç çiçeği biraraya getirip broş iğnesine yapıştırdım.

Bu broşun küçük olanını da Kuzuş istedi. Ona yaptım.

Umarım, hediyeyi alan kişi de beğenir.
 
Herkese gönlünce gececek, güzel bir yıl dileğiyle......

4 yorum:

  1. Bilge hanım ben alanyadan kırtasiyeci hanım Hikmet ipek böceği kozasıyla ilgili araştırma yaparken sizin benimle ilgili yazınızı ve fotoğraflarınızı gördüm .çok hoşuma gitti.Artık sizin takipçiniz oldum.Ellerinize sağlık çok güzel çalışmalarınız var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikmet Hanım,
      Sizi burada görmekten çok memnun oldum. Bu vesile ile blog okurlarına isminizi de bildirmiş olduk. Umarım çalışmalarınız istediğiniz gibi gidiyordur.

      Sil
  2. çiçek kursu bitti şimdi kozadan ipek dokuma kursundayım SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  3. BEN BU BLOK İŞİNİ BİLEMEDİM.ONUN İÇİN ADSIZ YAYINLANDI .HİKMET

    YanıtlaSil