11 Mart 2012

ATIK PİL KUTUSU

Şimdiki çocukların çeşit çeşit  pilli oyuncakları var. Eğer doldurulabilir pil kullanmıyorsak; çok fazla pil çöpü çıkıyor. Bunları normal çöple karıştırmak çevreye inanılmaz zararlı iken; evde bir atık pil kutusu bulundurmamak  olmaz. Bizim evde Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği’nin  dağıttığı bir pil kutusu var. Evin baş köşesinde duruyor. Çünkü her nekadar bazı oyuncaklarda doldurulabilir pil kullansak da sayıları yetmediği için kullanılıp altılan pillerden de bolca tüketiliyor.  Kutu doldukça elektronik mağazalarının kapısında bulunan toplama  yerlerine götürüyoruz. Kuzuşun proje ödevi; topluma fayda sağlayacak   bir proje yapmaktı. O da evdeki  atık kutuyu yapışkanlı kağıt ile kaplayarak, okuluna pil geri dönüşüm kutusu yaptı. Hem el becerisi gelişti; hem de işe yarar bir iş yapmanın mutluluğunu yaşadı. Ben ufak tefek yardımlarda bulundum.  Birlikte güzel vakit geçirdik. Ne demişler ağaç yaşken eğilir.

Evdeki pil kutusu


Kuzuş'un okul için yaptığı pil kutusunn yapım aşamaları aşağıda...






Temiz cevrelerde yaşayabilmek dileğiyle...

2 yorum:

  1. geri dönüşüm bilinçini çocukların benimsemesi güzel. hiç olmazsa onlar çevreyi temiz tutarlar ümidi ile...

    YanıtlaSil
  2. evde de, işyerinde de ver pil atık kutularım. ama bunu bir çocuğun yaptığını duyunca çok mutlu oldum. öpüyorum ben bu duyarlı çocuğu:))
    sevgiler

    YanıtlaSil