14 Şubat 2012

RENGARENK ÇİÇEKLER

Nobel ödüllü yazarımız Orhan Pamuk’un ünlü romanı Yeni Hayat ‘Bir gün bir kitap okudum hayatım değişti ‘ diye başlıyordu.  Sonra, bu söz iyi kitaplar için kullanılır oldu. Ben de bir kitap aldım,  hayatım renklendi. “100 Flowers to Knit & Crochet” ( Şiş ve tığla örmek için 100 çiçek) . Yazarı Lesley Stanfield.  2 yıl kadar önceydi.  Yoğun iş tempomun bittiği günlerdi.    Kitabı görünce,  alıp örnekleri hemen denemek istedim. Ama benim gibi sadece haroşa ve düz, lastik örgü bilen biri için; bu kitaptaki örgü terimlerini çözmek ve örgü örmek çok kolay olmadı ama başardım. Niye hep zoru seçiyorum ki?  Belki bir psikologa danışmam gerek. Mazoşist bir yanım mı var ne?  Bir ara önümde internet,  elimde şişler örgü terimlerinin İngilizce şifrelerini çözmeye çalışırken buldum kendimi.  Bu çalışmanın benim için iyi tarafı çabuk bitmesi. Çok uzun işlerde galiba sabırsızım. 2 yılda bir yelek örmüşlüğüm, kızım iki aylıkken başlayıp, 10 yaşında bitiremediğim ceket çalışmalarım mevcut olduğu için; çiçekler bana iyi geldi. Bunları nerede kullanabileceğime gelince; broş yapabilirim, havlu, örtü, şapka, hırka kenarlarına dikebilir, hediye paketlerine iliştirebilirim. Yaptın mı derseniz; henüz yapmadım.  Sadece bir tanesini kızıma yaptığım MP3 çalar kılıfına dikmiştim.  Daha gencim.   Kitap ve benim yaptığım bazı çiçekler işte burada……
Yazan: Lesly Stanfield

Havuç- rudbekia ve krizantem tarifleri - Çift şiş ile yapılıyor



Kitaptan Bir Örnek Uygulama
 Bir ara bu kumaş bu espadril ayakkabılar
ne kadar modaydı.
Kaynak: 100 flowers to knit & crochet-Lesley Satnfield



Bunlar da Bilge'nin Yaptıkları
Üst sıra: Petunya -Rudbekia- Gelincik(field popy)
Alt sıra : Yabanasması (clematis) - Okseotu (mistletoe) Düğün Çiçieği ( Buttecup) Kardelen (snowdrop)

Yabanasması (celematis) Çift şiş ile örülüyor

Petunya

Gelincik-Aslında ortasına biraz siyah nokta yapmak gerekiyor

Kızıma yaptığım MP3 çalar kılıfının üzerinde kullandığım Çobanpüskülü (holly) modeli

Soğuk kış günlerinde, içinizi ısıtacak güzellikler sizinle olsun........


1 yorum: